Tarvitset nämä
Työkalut
- PH2 (ristipää) ruuvimeisseli
- Hylsyavain 10 mm ja 13 mm
- Puhdistusaine, esim. Brake Cleaner
- Puhtaita liinoja
Vaihe vaiheelta
Irrota ilmansuodatin
Ilmansuodattimen päällä on talttapäinen ruuvi – irrota se ja nosta suodatin pois.
Irrota kaasutin ja tankki
Tankki+kaasutinpaketti on kiinni yleensä kahdella pultilla (10 mm ja 13 mm). Irrota pultit ja vedä yksikkö pois niin, että kaasutin irtoaa imuputkesta. Muista irrottaa myös regulaattoritanko kääntämällä tankoa ylöspäin (Z-muoto).
Puhdista ulkopinnat
Harjaa tai pyyhi ulkopinnat puhtaiksi roskista, jotta ne eivät pääse kalvon vaihdon aikana sisään kaasuttimen sisälle.
Irrota kaasutin tankista
Avaa kaasuttimen päältä 5 kpl PH2-kantaisia ruuveja ja irrota kaasutin. Muista järjestys: Tankki → Kalvo → Tiiviste → Kaasutin. Jos järjestys poikkeaa tästä, laite on aiemmin kasattu väärin.
Puhdista pinnat
Puhdista kaasutin ja tankin pinnat puhdistusaineella. Tarkista myös, että kaasuttimen sihti on puhdas.
Asenna uusi kalvo ja tiiviste
Sijoita uusi kalvo tankkiin, tiiviste sen päälle ja lopuksi kaasutin. Tarkista, että osat ovat linjassa.
Kiristä kaasutin takaisin
Kiristä ruuvit tasaisesti ristiin. Huomio: kaasutin on muovia ja voi haljeta, jos kiristät liikaa.
Tarkasta tiiveys
Tarkista, ettei kaasuttimen ja tankin välissä ole rakoa. Jos kaasutin on muotoutunut, voit yrittää lisätiivistettä. Muuten vaihda koko kaasutin.
Asenna takaisin koneeseen
Asenna kaikki takaisin päinvastaisessa järjestyksessä. Muista ilmansuodatin ja sen tiiviste. Asenna peltinen ilmanohjain 13 mm pultin alle, jos se kuuluu laitteeseen.
Vinkit & varoitukset
Vinkki
Vaihda kalvo aina yhdessä tiivisteen kanssa, jotta vältyt polttoainevuodoilta.
Varoitus
Muista varoa polttoainehöyryjen kanssa. Älä tupakoi tai käytä avotulta lähellä konetta.